نوشته شد

طراحی پشت بام

عموم مردم  همیشه به دنبال این هستند که از تمام فضای زندگی خود به نحو احسنت استفاده کنند از این رو در سال های اخیر واژه هایی مانند بام سبز، روف گاردن، تراس گاردن بسیار طرفدار پیدا کرده است و ساکنین ساختمان ها برای طراحی پشت بام ها خود تشویق شده اند.

ایده های جذاب برای طراحی پشت بام

برای اینکه بام زیبایی داشته باشید بهتر است به نکات زیر در طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز دقت بفرمایید:

ایجاد نشاط در فضا

یکی از فاکتورهایی که به فضای شما حس طراوت و نشاط می دهد، ایجاد سرسبزی و استفاده از گیاهان متنوع است. در انتخاب گیاهان به چند نکته توجه کنید:

1 . گیاهان را متناسب با مقیاس بام خود انتخاب کنید.

2 . گیاهان مقاوم نسبت به تغییرات شرایط محیطی باشند زیرا هزینه نگهداری آن ها نسبت به انواع دیگر گیاهان پایین تر است و از دوام بالایی برخوردار هستند.

3 . طراحی کاشت را با توجه به اهداف بام خود انجام دهید.

همچنین می توانید با استفاده از مبلمان مناسب، نورپردازی، آبنما و غیره .. طراوت و نشاط فضا را چندین برابر کنید.

طراحی پشت بام لوکس

اگر بخواهید روف گاردنی لوکس داشته باشید باید موقعیت جغرافیایی خود را در نظر داشته باشید. به طور مثال می توانید در صورت مناسب بودن موقعیت خود از استخر های پرتابل بر روی بام خود استفاده کنید، همچنین می توانید اطراف استخر را توسط چوب پلاست برای هرچه بهتر شدن فضا کاور کنید. وجود سقف های متحرک بر روی بام این فرصت را به شما می دهد که در هر زمان و هر شرایط آب و هوایی امکان استفاده از روف گاردن را داشته باشید اما به علت هزینه بالای آن اصولا در طراحی پشت بام های لوکس پیشنهاد داده می شود.

حداکثر بهره برداری در طراحی پشت بام

با توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان شما، ممکت است استفاده از پنل های خورشیدی بسیار مقرون به صرفه تر از سوخت های فسیلی باشند، زیرا در شرایط کنونی که محیط زیست اطراف ما به سمت خشکی می رود بهترین راهکار استفاده از نور طبیعی خورشید و تبدیل آن به برق است.

ایجاد حس زندگی در طراحی پشت بام

اولین نکته ای که برای طراحی روف گاردن باید در نظر داشته باشید این است که فضایی را مهیا کنید که بتوان طولانی مدت در آن مکان حضور داشت پس نیاز به این است که با دیزاین مناسب آن، حس زندگی را به محیط القاء کنید. در طراحی پشت بام می توان با مبلمان، آلاچیق، آبنما ، دیوار سبز و باربیکیو بام را دکوراسیون کرد و یک محل آرامش بخشی ایجاد کرد.

پالیزبام  این امکان را به شما می دهد که آبنما، مبلمان و فلاورباکس را به صورت پرتابل بر روی بام خود اجرا کنید.

ساخت گلخانه یا سان روم گاردن

برای بالا بردن کاربری پشت بام می توانید قسمتی از محیط را که نور خوبی دارد را تبدیل به سان روم گاردن یا گاخانه بکنید و در آن انواع گیاهان را پرورش دهید و از آن استفاده کنید.

تراس سبز مجیدیه – اجرای تراس گاردن کوچک در مجیدیه تهران
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما