نوشته شد

طراحی و اجرای تراس

امروزه طراحی و اجرای تراس ، بالکن و روف گاردن  به دلیل افزایش جمعیت و کمبود فضاهای سبز عمومی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به یک سری نکات طراحی و اجرای تراس می پردازیم:

وزن در طراحی و اجرای تراس

در طراحی تراس گاردن به این نکته توجه داشته باشید که وزن بیش از حدی به ساختمان اضافه نشود زیرا اگر وزن طراحی اجرا شده زیاد تر از توان ساختمان باشد ممکن باعث ریزش و یا تخریب ساختمان شود. تیم پالیزبام با استفاده از روش پرتابل و مدولار تراس ها و بام های شما را طراحی و اجرا می کند و کم ترین بار را به ساختمان شما اضافه خواهد کرد، همچنین در این روش به دلیل پرتابل بودن امکان جابه جایی را در هرزمان دارید.

الویت بندی در اجرا

در طراحی و اجرای تراس هزینه های خود را الویت بندی کنید به طور مثال مهم ترین بخش اجرا زهکشی است، زیرا اگر تمام نکات را هم رعایت کنید اما زهکشی و خاک مناسب نباشد، سقف ساختمان ترک می خورد و سبب نشتی آب می شود. برای به حداقل رساندن نشتی آب می توانید از لایه ژئوتکستایل در کف فلاورباکس های خود که جذب بسیار بالایی دارد، استفاده کنید.

انتخاب مناسب درطراحی و اجرای تراس

همانطور که در مقاله های دیگر به انتخاب گیاهان اشاره شده است همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که گیاهان انتخابی باید با شرایط آب و هوایی منطقه ساختمان هم خوانی داشته باشد و از مقاومت بالایی برخوردار باشد. علاوه بر انتخاب مناسب گیاهان نگهداری آن ها هم بسیار حائز اهمیت است به طور مثال اگر عمق کاشت گلدان های شما با نوع گیاه انتخابی هماهنگ نباشد، کم کم گیاه رو به خشکی و پلاسیده شدن می رود و هزینه های شما را چندین برابر می کند.

در رابطه با خاک مناسب برای روف گاردن و تراس گاردن از خاک های سبکی که بر پایه سیلیکونی هستند استفاده کنید.

اقلام استفاده شده در تراس تراس

استفاده از انواع اقلام مانند: فلاورباکس، آبنما، نیمکت و … باعث بالا بردن حس سرزندگی در تراس و روف گاردن شما می شود. در طراحی و اجرای تراس، آبنما کاربرد های گوناگونی دارد و به شکل های مختلفی قابل اجرا می باشد.

نورپردازی

در طراحی و اجرای تراس، نورپردازی آیتم مهمی محسوب می شود. نورپردازی محوطه تاثیر بسزایی علاوه بر کاربردش بر زیبایی دارد. هر فضایی باید قابلیت استفاده در شب را هم داشته باشد. که این امر تنها با نورپردازی درست و خلاقانه عملی می شود. نورپردازی در روف گاردن، تراس گاردن، لنداسکیپ و … می تواند به صورت المان های متفاوت و یا در خود اقلام و آیتم های موجود وجود داشته باشد.

براساس هدف وکاربرد نورپردازی، می توان آن را در متریال مسیر، اقلام، سقف سایبان و یا برای تاکید فضا یا آیتمی در محوطه،در بین و درون آن ها وجود داشته باشند.

جزئیات طراحی و اجرای تراس

طراحی به دو صورت انجام می شود. در مرحله ی اول به اصطلاح لکه گذاری در فضا صورت می گیرد و کاربری هر بخش از فضا مشخص می شود، سپس دیتیل هر فضا به صورت جداگانه طراحی می شود. به عنوان مثال فضایی را برای نشیمن در طرح انتخاب کرده ایم که در مرحله ی بعد باید خود نشیمن ها، کف آن، سقف و… جداگانه طراحی شوند و در هرکدام از آن ها کاربری و خواسته های کارفرما اعمال می شود.

اجرای روف گاردن در کلاردشت
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما