نوشته شد

پل بی انتها توسط استودیوی معماری دانمارک به دست Gjøde & Povlsgaard Arkitekter ساخته و در ارتباط با جشنواره ی دوساله ی بین المللی نمایش داده شده است، این پیکرسازی در پیرامون دریا یا به عبارتی در منظره ساحلی اطراف شهر Aarhus در سال 2015 رخ داده است.

Johan Gjøde وشریکش   Povlsgaard Arkitekter میگویند: ما چنین پلی ایجاد کرده ایم که تجربه های بیشماری از محیط و آگاهی از ارتباط بین شهر و منظر باشکوه دریا ایجاد شود. قدم زدن بر روی پل، تجربه ی تغییر نظرگاه در یک ترکیب پارانومای بی پایان و وارد شدن به یک فضای اجتماعی برای تعامل با دیگران را رقم میزند. این پل قطری به اندازه ی 60 متر دارد که نیمی از آن در ساحل و نیمی دیگر در دریا قرار دارد. پل شامل 60 جفت تخته چوبی است که روی ستون های فولادی دارای دومتر ارتفاع در داخل دریا قرار دارد. سطح پل نیز جهت امنیت از جریان جزر و مد یک تا دومتر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. انحنای پل قابی از طبیعت را به کمک عبور رودخانه ای گسترده از جنگل که از دریا جریان می یابد، دنبال میکند.

علاوه بر نمایش پارانوما، Infinite Bridge با بازگرداندن نظرگاه فراموش شده ی دریا در ساحل میان عصر حاظر و قدیم این سایت ارتباط برقرار میکند.

پل واقع در ساحل جهت استفاده ی مردم برای ورود به کشتی ها یا استراحت و لذت از مناظر اطراف، مماس با توقفگاه قبلی خود قرار گرفته شده است. فضای چادری قدیمی Varna که روی قسمت سمت راست بالای ساحل قرار دارد، محلی محبوب با نظرگاهی زیبا در تراس به همراه رستوران و تالار رقص است. فضایی که در کنار جنگل و رو به دریا به قصد تداعی حضور سابق کشتی های کنار ساحل واقع شده است.

یک بخش واقعی هنر

پروژه ی نو Gjøde & Povlsgaard Arkitekter با رویکردی متفاوت نسبت به دیگر پروژه ها روبرو است. Johan Gjøde می گوید: فلسفه ی این معماری، شروع پروژه در خودمان است.   به جای انتظار برای عملی شدن، ما آن را شروع میکنیم و با استفاده از حس و نیاز مردم تصمیم میگیریم. در این فرایند این نتیجه حاصل میشود که سازه های دریایی میتواند عنصری مفید درکار محافظان ساحلی دانمارک باشد همچون این پل که در یک ناحیه ی غیرقابل دسترس قرار گرفته شده است.

وقتی Gjøde & Povlsgaard در مورد تفکیک میان هنر و معماری توضیح می دهند در مورد عملی که انجام داده اند کاملا مسلط هستند. آنها به طور گسترده در زمینه ی طراحی فضا و پروژه ها تجربه دارند و برای اراِئه ی خود نیاز به بررسی پتانسیل فضای مورد نظر دارند.

به نقل ازGjøde : ما با کمی فعالیت در زمینه ی هنر ومعماری به این نتیجه رسیدیم که اغلب اوقات مطلوب است تا اجازه دهیم هنریک گام به عقب برگردد و به گذشته ی خودش بپیوندد. در این شرایط شما باید یک محیطی ایجاد کنید که مردم بتوانند درآن به تعامل و تداعی خاطر بپردازند و هنر را به طور مستقل و با وضوحی جدیدتر بشناسند. با توجه به Infinite Bridge ما تلاش کرده ایم محیطی همراه با نظرگاهی از منظر شهری برای تجربه ای لذت بخش ایجاد کنیم. در واقع طبیعت، خط آسمان شهر، بندر و ارتباط با آب است که بخش واقعی هنر را نشان می دهد.

چه گل ها و گیاهانی برای دیوارسبز مناسب هستند
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما