نوشته شد

بررسی تراس گاردن اسکای لانژ

اسکای لانژ رستوران هتل اسپیناس پالاس واقع در سعادت آباد می باشد که به قلم خودشان بلندترین رستوران محسوب می شوند. به علت این ویژگی که دارند، تراس رستوران یکی از مهم ترین بخش محسوب می شود.بهترین فکری که می توانستند برای جذب مخاطب کنند، بولد کردن تراس بود. در ادامه به بررسی تراس گاردن اسکای لانژ می پردازیم.

طراحی و بررسی تراس گاردن اسکای لانژ

هدف از طراحی تراس استفاده از ویوی آن برای کاربری رستوران و کافه می باشد. قبل از طراحی، مهندسین آن به این نکته پی برده بودند که این تراس می تواند با توجه به  وجود داشتن رستورانی بزرگ و لاکچری، به عامل مهمی در بحث اقتصاد مالی رستوران تبدیل شود. در این راستا تمامی امکاناتی که یک کاربر برای استفاده و لذت بردن از آن فضا نیاز دارد را در نظر گرفتند.

جانپناه تراس گاردن

در وحله ی اول امنیت فضا را در نظر گرفتند و شیشه را برای ایجاد جان پناه انتخاب کرده اند که بهترین گزینه محسوب می شود. طراحی یک شیشه مقاوم برای جان پناه تراس، می تواند ویو را برای کاربران ابدی کند. ضمن آنکه وجود شیشه علاوه بر بحث امنیت و حفظ ویو، فضای تراس را بزرگ تر نشان می دهد.

مبلمان روف گاردن و تراس گاردن
مشاهده

 سازه چادری

بعد از در نظر گرفتن امنیت پروژه، با بررسی آب و هوا و میزان شدت تابش خورشید به فضا، در طراحی خود سایبان را مدنظر قرار دادند. همانطور که می دانید و در مقالات مکرر به آن اشاره شده، روش ها و طرح های زیادی برای سایبان ها وجود دارند. سایبانی که برای اسکای لانژ طراحی شد، سازه چادری می باشد. یکی از دلایل اصلی انتخاب این سازه برای ایجاد سایبان در تراس، حفظ در صدی از نور طبیعی برای ایجاد روشنایی در تراس بود. دلایل دیگری که سازه به اصطلاح غشایی به عنوان گزینه مناسب در نظر گرفته شد، فرم، رنگ و هماهنگی آن با سبک معماری فضا بود.

مطلب پیشنهادی : دیوار سبز

کفپوش تراس سبز

مورد دیگر طراحی تراس کفپوش آن می باشد. برای پوشش کف تراس از ترموود استفاده شد. ترموود با وجود تمامی معایبی که دارد، حس طبیعی بودن را در فضا حفظ می نماید. ضمن آنکه طی بازدید اخیر ترموود کف تراس گاردن اسکای لانژ آسیب زیادی دیده بود. برای جلوگیری نسبی از این مسئله، نگهداری دوره ای با استفاده از رزین لازم بوده است.

آتشگاه در روف گاردن
مشاهده

مبلمان

نشیمن، مبلمان فضای باز و میزهایی که برای کاربری کافه و رستوران استفاده شده حصیری بوده و مطابق با شرایط محیط می باشد. قبل از انتخاب مبلمان ها رنگ، فرم، طرح و… بررسی شده تا هماهنگی میان فضا حفظ شود.

چیدمان آن ها نیز در بعضی از بخش ها خصوصی تر و در بعضی دیگر جمعی تر انجام شده است. تا پاسخگوی کاربران در هر شرایطی باشد.

سبزینگی

گیاهانی که برای این تراس انتخاب شده اکثرا خیزران می باشد که بین هر فضای نشیمن قرار گرفته شده و به ستون ها تکیه داده شده است. با این چیدمان و نوع گیاه، توانسته اند حریم هر فضا را از فضایی دیگر بدون استفاده از مصالحی مصنوع حفظ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما