نوشته شد

طراحی و اجرا روف گاردن ، تراس سبز و دیوار سبز به روش پالیزبام :

به طور معمول مراجعه کنندگان برای ساخت روف گاردن ، تراس سبز و دیوار سبز خود ، دچار نگرانی هایی می شوند از جمله این نگرانی ها مدت زمان ساخت و تاثیر آن بر روی ساختمان است ؛ به طور معمول اگر شما بخواهید به روش بنایی روف گاردن بر روی بام اجرا کنید دچار مشکلاتی خواهید شد :

1 – سرعت اجرای بنایی به شدت پایین است و همین امر سبب خستگی اهالی ساختمان و دل زدگی آن ها نسبت به اجرای روف گاردن و همچنی کثیفی و آلودگی مشاعات ساختمان در زمان اجرا می شود .

2 – سر و صدای اجرا به خصوص نسبت به مدت زمان اجرا بسیار برای ساکنین آزار دهنده خواهد بود .

3 – بعد از اجرا هم سر و صدا طبقه زیرین روف گاردن را اذیت می کند ، به دلیل این که تمام کف سازی ها بر روی عایق بام شما قرار می گیرد و در واقع به عایق بام شما می چسبد ، پس بعد از اجرا هم اگر ساکنین رفت و آمد زیادی داشته باشند صدای راه رفتن آن ها مستقیما به پایین منتقل شده و برای طبقه زیر ناهنجار است .

4 – نگهداری آن دشوار است چرا که اگر بخشی دچار مشکل شود به طور مثال کف سازی ها دچار مشکل شود ، باید دوباره کف کنده شود و اصلاح شود که هم زمان زیادی می برد و هم دو باره سر و صدا ساکنین و آزار می دهد .

5 – به دلیل اینکه در روش بنایی کف سازی ها و مبلمان به طور مستقیم روی عایق بام قرار می گیرد یک بار اضافی و مرده به روی ساختمان اضافه می شود در نتیجه فشاری که این بار به ساختمان وارد می کند نقطه ای است و سبب آسیب به سازه می شود.

حال با وجود این شرایط راهکاری که تیم پالیزبام به شما توصیه می کند روش اجرایی پرتابل و مدولار است که تیم پالیزبام از این روش برای اجرای روف گاردن استفاده می کند .

در روش پرتابل و مدولار ، اجرای روف گاردن نیاز به زیر سازی خاصی ندارد و بر روی هر بامی چه قدیمی چه جدید ، چه بزرگ و چه کوچک قابل اجرا است .

در روش پرتابل و مدولار تمام اقلام و متریال به صورت جدا گانه ساخته شده و بدون اتصال مستقیم بر روی بام شما قرار می گیرد و به همین خاطر بار ناشی از این اجرا بار زنده محسوب می شود زیرا وزن اضافه ای به ساختمان اضافه نمی شود و بار در تمام سطوح بام پخش می شود .

در این روش تقریبا تمام مشکلاتی که در روش بنایی با آن درگیر بوده ایم دیگر موضوعیت نداشته که در ذیل با روش اجرای پرتابل و مدولار آن را بررسی خواهیم کرد :

1 – سرعت بحث بسیار مهمی است که در روش بنایی بسیار اجرا زمان بر است اما در روش پرتابل به دلیل اینکه قطعات پیش ساخته هستند و فقط بر روی زیر سازی قرار می گیرند ، سرعت اجرا چند برابر خواهد شد .

2 – سر و صدا در این روش کمتر است زیرا قطعات از پیش ساخته هستند و قطعات روی هم سوار می شوند و شاید در بعضی موارد در محل پروژه برش بخورند که باز سر و صدای حاصل از آن به مراتب بسیار کمتر خواهد بود .

3 – یکی از مسائلی که ساکنین درگیر آن هستند و در معایب روش بنایی به آن پرداختیم ، صدای رفت و آمد در بام برای طبقه زیرین است که در روش پرتابل به دلیل اینکه کف سازی روی شاسی کشی هایی انجام می شود یک خلاء بین عایق و کف سازی ایجاد می شود که از سر و صدای رفت و آمد برای طبقه زیر جلوگیری می کند .

4 – نگهداری روف گاردنی که به روش پرتابل اجرا شده به مراتب خیلی راحت تر است زیرا متریالی مثل چوب پلاست از موزاییک در برابر شرایط متغییر آب و هوایی مقاوم تر بوده و همین امر طول عمر بام شما را هم افزایش می دهد .

5 – آخرین مورد بار اضافی بر ساختمان در روش پرتابل بار زنده است که در زمان رلزله به جهت جابجایی آسیب و تنش کمتری را به ساختمان وارد می کند .

دیوار سبز : مروری بر سیستم ها و خصوصیات گرین وال
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما