نوشته شد

خدمات روف گاردن

طراحان و مجریان می توانند در حوزه خدمات روف گاردن ، امکانات و آپشن هایی را ارائه دهند که شما بتوانید اوقات بیشتر و لذت بخش تری را در محل سکونت و روف گاردن خود داشته باشید. این خدمات به شرح ذیل می باشند :

خدمات روف گاردن در طراحی کاشت و اجرای فضای سبز

طراحی کاشت بام سبز از جمله خدمات روف گاردن در راستای هدف اصلی است که برای ایجاد سبزینگی در بام وجود دارد ، تا حد امکان انتخاب گیاهان و کاشت آن ها به گونه ای بررسی و اجرا خواهد شد که هزینه ، نگهداری ، ماندگاری ، زیبایی ، شرایط آب و هوایی و ویژگی های دیگری متناسب با فضا را دارا باشد.

علاوه بر این ها بحث دیگری که در ایجاد سبزینگی وجود دارد طراحی بستر کاشت و توجه به نحوه کاشت آن ها می باشد. به گونه ای که متریال های استفاده شده در بستر باید با فضای طراحی شده هماهنگی داشته باشد و نحوه کاشت نیز با توجه به ارتفاع گیاهان ، نوع گیاهان ، رنگ و بافت گیاهان صورت بگیرد.

خدمات روف گاردن در طراحی و اجرای سیستم آبیاری

سیستم آبیاری در بام سبز می تواند بسته به بودجه و نیروی موجود در ساختمان ، به صورت دستی و یا اتوماتیک اجرا شود. درصورت تمایل کارفرما به آبیاری دستی ، مشاوره ی کامل راجع به تمامی گیاهان موجود و نحوه نگهداری آن ها به کارفرما و نیرویی که وظیفه ی رسیدگی را دارد داده می شود. و در صورت استفاده از آبیاری اتوماتیک که خود به چندین روش تقسیم می شود ، می توان تنظیمات مربوط به ساعت آبیاری ، میزان آبیاری و … را اعمال نمود و طراحی و اجرای آبیاری روف گاردن را می توان به عنوان یکی دیگر از خدمات روف گاردن از طراحان بام سبز مطالبه نمود.

طراحی و اجرای انواع سایه بان در روف گاردن

بخش هایی از روف گاردن وجود دارد که نور بیشتری دریافت می کند و می تواند موجب آزار شود و کارفرما را از استفاده ی آن محیط محروم کند. برای این مسئله طراحان با درنظر گرفتن نوع طراحی و بودجه و کاربری ، سایبان هایی را طراحی می کنند. این سایبان ها می تواند به صورت چادری و جمع شو ، کاملا مسقف و ثابت و یا نیمه باز باشد.

در برخی موارد نیز از پرگولا ها به عنوان المانی دکوراتیو در فضا بهره می گیرند ، تا در زیبایی فضا تاثیرگذارتر باشند و نمایشی از سایه و نور را در فضا ایجاد کنند.

خدمات روف گاردن در طراحی و اجرای فضاهای نشیمن و مبلمان فضای باز

خدمات روف گاردن در طراحی و اجرای فضای نشیمن نیز قابل ارائه است. تا حد امکان از مبلمان های پارچه ای برای فضاهای نشیمن موجود در بام استفاده نمی شود. در صورت درخواست کارفرما در استفاده از این نوع مبلمان ها ، می توان از پارچه های مخصوص و یا نشیمن های حصیری مقاوم به شرایط محیطی با بالش های جدا شونده استفاده نمود ، تا خسارتی بر آن در صورت وضعیت نامتعادل هوا وارد نشود.

استفاده از نشیمن و میزهای چوبی یا گابیون ها نیز می تواند گزینه ی مناسبی محسوب شوند.

 طراحی و اجرای نما پوش و دیوار سبز در روف گاردن

در اکثر روف گاردن ها نماهای نامناسبی امکان دارد که وجود داشته باشد و برای مخاطبین فضا مورد رضایت نباشد. از جمله خدمات روف گاردن پوشش و مطلوب سازی این نماها می باشد. در این موارد تمامی نماها می توانند بدون آسیب به بنا کاور شوند و نمای زیبایی به وجود بیاورند. کاور می تواند با استفاده از چوب پلاست ، ترموود ، دیوارسبز ، آبنما و خیلی از موارد دیگر صورت بگیرد.

خدمات روف گاردن در طراحی و اجرای آبنما

در برخی موارد کارفرما تمایل به داشتن آبنما در فضا را دارد ولی به علت نگرانی از نشت آب به ساختمان منصرف شود. درصورتی که آبنماها می توانند به صورتی طراحی و اجرا شوند که هیچ آسیبی به فضا وارد نکنند و آن زیبایی و صدای دلنشین را ایجاد کنند. یکی از این آبنما ها می تواند آبنمای پرتابل باشد که به راحتی قابل جابه جایی است و به علت ارتفاع کم ، حوض آب بزرگ و کافی و … گزینه مناسبی محسوب شود.

طراحی و اجرای فضای بازی و وسایل بازی در روف گاردن

طراحی و اجرای فضای بازی در بام سبز نیز از جمله خدمات روف گاردن قابل ارائه می باشد. در صورت وجود کودک در ساختمان می توان بخشی از فضای بام را به آن ها اختصاص داد و با طراحی کفپوش مناسب ، جانپناه ایمن ، وسایل و عناصر بازی مناسب ، متریال هایی با رنگ های شاد و کودکانه و … آن را تعریف نمود.

پالیزبام علاوه بر موارد فوق خدمات روف گاردن را در زمینه های مشاوره ساخت، عایق بام ، نگهداری بام سبز و … نیز ارائه می دهد.

آبنما در روف گاردن و انواع آن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما