طراحی و اجرای دکوراسیون فضای باز

دکوراسیون فضای باز

در حین ورود به باغ، ویلا و حتی حیاط آپارتمان های تجاری و مسکونی، نمایی که در وحله ی اول به چشم مخاطبین می آید دکوراسیون فضای باز می باشد. مخصوصا در روزهای گرم تابستانی که استفاده گسترده ای از فضاهای باز صورت می گیرد. بر این اساس امروزه طراحی و اجرای دکوراسیون فضای باز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به جزئیات آن بیشتر می پردازیم.

دکوراسیون فضای باز

طراحی دکوراسیون فضای باز

قبل از اجرا، جایگذاری و حتی کاشت گیاه در فضای باز، بهتر است طراحی انجام شود تا برای هماهنگی در فضا، از آن و امکانات در نظر گرفته شده، استفاده حداکثری صورت بگیرد. در ابتدا بهتر است مواردی که در طراحی پایه و اساس هستند را شرح دهیم.

1- عناصر طبیعی

یکی از موارد مورد اهمیت در فضای باز، عناصر طبیعی می باشد. این عناصر شامل آب، آتش، بستر و هوا می باشد. آب موردی است که بسیار می تواند در طراوت و زیبایی فضا اثرگذاری چندین برابری داشته باشد و صدای دلنشینی نیز ایجاد کند. از این رو استفاده از آب نما متناسب با فضا پیشنهاد می شود. ایجاد عنصر آتش با در نظر گرفتن میز آتشدان و یا شومینه های مخصوص فضای باز، می تواند محیط را برای بهره بردن در فصول سرد نیز آماده کند.

گیاهان مناسب آپارتمان - نگهداری گل ها و گیاهان فضای بسته ( بخش چهارم )
مشاهده

دکوراسیون فضای باز

در نظر گرفتن شرایط جوی فضا بسیار می تواند در طراحی کاشت و جایگذاری سازه های مورد نیاز موثر باشد. همچنین طراحی یک سایبان متناسب برای استفاده از فضای باز در روز های گرم تابستانی می تواند با بررسی شرایط آب و هوایی انجام بگیرد.

2- فضای استراحت

بی شک یکی از دلایل ایجاد فضای باز استفاده از آن برای استراحت و تفریح می باشد. بر این اساس طراحی مبلمان مناسب یکی از مهم ترین موراد طراحی دکوراسیون فضای باز می باشد. طراحی باید به گونه ای باشد که بتواند همزمان با رفع نیاز مخاطب، زیبایی فضا را دوبرابر کند.

دکوراسیون فضای باز

 

3- نورپردازی فضای باز

یکی از مواردی که اگر درست طراحی و جایگذاری نشود باعث ناکارامدی فضای باز ایجاد شده ، می شود، نورپردازی می باشد. شما باید فضایی که طراحی می کنید در هر فصل و در هر ساعت از شبانه روز قابل استفاده باشد. از این جهت یک نورپردازی مناسب در فضا علاوه بر کارایی حداکثری می تواند در زیبایی و شاخص نمودن آیتم های به کار برده شده بسیار تاثیر بگذارد.

آلاچیق فلزی بهتر است یا آلاچیق چوبی
مشاهده

دکوراسیون فضای باز

اجرای دکوراسیون فضای باز

معمول ترین و جدیدترین روشی که در اجرای فضاهای باز مانند روف گاردن، تراس سبز، محوطه و … انجام می شود، روش پرتابل مدولار می باشد. در این روش هیچ اتصال و آسیبی به بنای اصلی صورت نمی گیرد و زمان کمتری صرف اجرا می شود.

دکوراسیون فضای باز

آیتمی که در اجرای فضای باز بسیار مورد اهمیت است، انتخاب متریال می باشد. متریال مورد استفاده باید کاملا با شرایط جوی سازگار باشد و از کیفیت بالایی برخوردار باشد. از این جهت می توانیم متریال هایی مانند چوب پلاست، پروفیل های آهنی، ورق های گالوانیزه با رنگ کوره ای و … را پیشنهاد دهیم.

دکوراسیون فضای باز

برای مشاوره رایگان جهت انجام صفر تا صد پروژه های فضای باز خود می تواند با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما