دیوار سبز شبکه ای چیست؟

دیوار سبز شبکه ای

همانطور که میدانید دیوار سبز یکی از بهترین روش ها برای تامین سبزینگی فضا می باشد. به علاوه گرین وال ها به عنوان کاوری برای پوشاندن نماهای نامناسب، روف گاردن، بهبود دهنده شرایط جوی فضا و … استفاده می شوند. در ادامه به بررسی یکی از انواع گرین وال ها با عنوان دیوار سبز شبکه ای می پردازیم.

دیوار سبز شبکه ای

ساختار دیوار سبز شبکه ای

دیوار سبز شبکه ای در واقع نوعی از دیوار سبز های کابلی محسوب می شوند اما تفاوت هایی نیز دارند که در قسمت مزیت ها آن ها را بررسی می کنیم. در ابتدا شما بر روی دیوار شبکه ای فلزی با ابعاد مختلفی می توانید ببینید که گیاهانی در بستر کاشت مناسبی از باکس های فلزی، چوبی و یا بسترهای طبیعی مانند باغچه شروع به رویش می کنند و از این شبکه ها بالا میروند و بخش زیادی از آن را سرسبز می کنند. در واقع این شبکه فلزی مانند یک تکیه گاه عمل می کند و می تواند به گیاهان رونده در افزایش زیبایی فضا کمک شایانی کند. این روش و ساختار در انواع دیوار ها قابل اجرا بوده و می تواند نماهایی که آسیب دیدند و یا جلوه ی خاصی ندارند را کاور نمود.

هتل کوچک (cabana)
مشاهده

دیوار سبز شبکه ای

مزایای استفاده از دیوار سبز شبکه ای

  • دارای انعطاف پذیری بالاتر نسبت به دیوار سبز کابلی
  • انعطاف در طراحی
  • ایجاد نمای زیبا
  • گسترش سبزینگی
  • راه سریع تر برای سبز نمودن فضای گسترده
  • نگهداری آسان تر نسبت به روش های دیگر دیوار سبز
  • مصرف اب کم تر
  • سازه سبک تر
  • قابل اجرا در ارتفاعات زیاد

دیوار سبز شبکه ای

گیاهان مناسب دیوار سبز شبکه ای

در این نوع از دیوار های سبز معمولا از گیاهان رونده، بالارونده و پیچشی استفاده می کنند. با توجه به رنگ برگ ها، سرعت رشد، اندازه برگ و ساقه ها می توانید گیاه مورد نظر خود را انتخاب کنید ودیوار خود را سبز کنید. برخی از این گیاهان شامل انواع یاس ها، نسترن، پاپیتال، ادریس و … می باشند.

دیوار سبز شبکه ای

مراقبت و نگهداری دیوار سبز شبکه ای

مراحل نگهداری شامل تامین نور، سیستم آبیاری، بستر کاشت مناسب، اجرای سازه فلزی مناسب، کود دهی، هرس و … می باشد. سیستم آبیاری یکی از مهم ترین مراحل نگهداری محسوب می شود که در ماندگاری گیاه تاثیر بسزایی دارد و در کنار آن سیستم زهکشی در اولویت قرار می گیرد تا رطوبت به دیوار زیر بستر آسیبی وارد نکند. مشهود است که هر گیاه مراقبت های متفاوت و خاص خود را دارند. هرس کردن نیز برای زیبایی همیشگی گیاهان انجام می شود.

آشپزخانه در روف گاردن
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما