سیستم گرمایشی روف گاردن

سیستم گرمایشی روف گاردن

باتوجه به نیاز امروزه افراد در رابطه با داشتن روف گاردن در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، روش طراحی و اجرای آن ها گسترش یافته است و روز به روز پیشرفت چشم گیری دارد. به این معنا که می توان در انواع مختلفی از ساختمان ها با کاربری های متفاوت و تمامی اقلیم ها روف گاردن اجرا نمود و از آن در تمام فصول و شرایط استفاده کرد. یکی از آیتم های شاخص در این بحث، سیستم گرمایشی روف گاردن می باشد که به کارگیری آن در بام می تواند در رسیدن به هدف ذکر شده تاثیر بسزایی بگذارد. در ادامه با جزئیات بیشتری به این آیتم می پردازیم.

سیستم گرمایشی روف گاردن

 

عملکرد سیستم گرمایشی روف گاردن

سیستم های گرمایشی روف گاردن در قالب هیترها با استفاده از سوزاندن گازهای طبیعی متناسب داخل لوله ای با ضریب و سرعت بالا توسط مشعل های موجود اتفاق می افتد. به علاوه این سیستم ها دارای سطوح منعکس کننده ای هستند که امواج مادون قرمز حاصل از سوختن گازها به نقاط مورد نظر بتابد و گرمای لازم را برای فضا ایجاد کند. این نکته قابل ذکر است که هیترها در فضای باز مانند روف گاردن باید در سطح پایین تری نسبت به فضاهای داخلی نصب شوند تا کاربری بیشتری برای افراد به همراه داشته باشند.

دیوار سبز در منزل
مشاهده

سیستم گرمایشی روف گاردن

انواع سیستم گرمایشی روف گاردن

برای تامین گرمای محیط و فراهم نمودن شرایط مناسب انواع مختلفی از سیستم های گرمایشی روف گاردن وجود دارد که با توجه به موارد مختلفی انتخاب و تهیه می شوند. یکی از این موارد منبع انرژی برای عملکرد سیستم گرمایشی مدنظر می باشد. به عبارتی هیتر با توجه به منبع انرژی قابل دسترس ساختمان سفارش داده می شود. از این رو سیستم گرمایشی روف گاردن به دو دسته کلی تقسیم می شود. هیتر برقی و هیتر گازی دو نوع اصلی محسوب می گردند. در ادامه انواع هیترهای روف گاردن را بررسی می کنیم:

1- هیتر برقی

 در این نوع از هیتر ها گرما از تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی ایجاد می شود.

  • هیتر برقی فن دار: انتقال گرما از طریق فن انجام می شود و امنیت و بازدهی بالاتری نسبت به انواع دیگر هیترها دارد.
  • هیتر برقی تابشی: همانطور که مشخص است گرما از طریق یک سطح بازتاب کننده منتقل می شود.
  • هیتر برقی صنعتی یا کانوکتور: این نوع از هیتر از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخورد دار می باشد و معمولا از ان برای فضاهایی با مساحت بالا مانند روف گاردن هایی با متراژ زیاد، فضای باز وسیع، کارخانه ها، سوله ها و … استفاده می کنند.
تفاوت تراس و بالکن
مشاهده

سیستم گرمایشی روف گاردن

2- هیتر گازی

همانطور که از نامش مشخص است منبع انرژی این نوع از هیتر گاز می باشد و از این نظر می توانند قیمت بهتری نسبت به هیترهای برقی داشته باشند.

  • هیتر گازی فن دار: این نوع از هیترها به سبب صدای زیادی که تولید می کنند در فضاهای پر رفت و آمد و به علاوه در روف گاردن ها مناسب نیستند.
  • هیتر گازی تابشی: این نوع از هیتر برای آلاچیق های کوچک می تواند مناسب باشد و به صورتی محیط اطراف تحت شعاع خود را گرما می بخشد.
  • هیتر گازی بدون فن: این نوع از هیترهای گازی بازده کمتری نسبت به هیتر گازی فن دار دارند ولیکن که صدای کمی تولید میکنند و می توانند در محوطه و روف گاردن مورد استفاده قرار بگیرند.

سیستم گرمایشی روف گاردن

ابعاد، شکل و وزن هیتر های روف گاردن

هیترها در انواع مختلفی از ابعاد و اشکال تولید شده اند و می توانند در هر فضایی به صورت متناسب و متعادل به کار گرفته شوند. انوع مختلفی از آن ها وجود دارد که به صورت المان های زمینی و نصبی بر روی دیوار یا سقف ساخته شده اند و می توانند حتی فضایی مورد اشغال قرار ندهند. برای یک انتخاب مناسب بهتر است با کارشناسان پالیزبام تماس حاصل فرمایید و پس از ارائه اطلاعات راجع به مساحت روف گاردن، محل مورد نظر برای نصب هیتر، کاربری روف گاردن، میزان رفت و آمد، منبع انرژی قابل دسترس، ابعاد آلاچیق یا آتریوم موجود در روف گاردن و نوع متریال های استفاده شده در سازه و … انتخاب و تصمیمی مطمئن را داشته باشید.

معماری پایدار
مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه شما

سلام! روی کارشناس مورد نظر کلیک کنید تا در Whatsapp چت کنید
تماس با ما